—истема вихованн¤: ≥нший п≥дх≥д Ђƒайте нам дитину до 7 рок≥в ≥ ми зробимо з нењ що
потр≥бної (присл≥вТ¤ ордена ≤гнат≥¤ Ћойоли) Ќаписанн¤ цього матер≥алу Ї
насл≥дком бес≥ди з колегою “араном ™. ≤. —учасне вихованн¤ базуЇтьс¤ на
трьох ланках: садочок Ц школа Ц ¬Ќ«. —истема в≥дбору кадр≥в дл¤ зазначених
ланок в≥дпов≥дно поступово вимоглива. јле дитина формуЇтьс¤ на 90% з гаком в
перш≥ 5-7 рок≥в! ¬иникаЇ в≥дпов≥дний парадокс. †–обота з такими д≥тьми вважаЇтьс¤ менш
престижною, н≥ж викладанн¤, наприклад, у ¬ищ≥й Ўкол≥. ј ¤кщо молодих викладач≥в
направл¤ти до старших курс≥в? ѕо м≥р≥ зростанн¤ майстерност≥ переводити на
молодш≥ курси. —тудент Ц це вже б≥льш-менш †≥ндив≥дуальн≥сть, ¤ка склалась. ≤ шкоду в≥д
випадковоњ дл¤ педагог≥ки людини перенесе легше ≥ компенсован≥ше.
“их викладач≥в, що мають досв≥д ≥
майстерн≥сть Ц направл¤ти в школи за под≥бним принципом. « них же ≥ формувати
кадри дл¤ дит¤чих садочк≥в. ¬икладач вже буде мати ≥ особистий практичний
досв≥д батьк≥вства, що буде позитивно. ѕо його дитин≥ буде видно його
квал≥ф≥кац≥ю. ѕовторюс¤, непросто виправити
помилки, ¤кщо вони у фундамент≥ будинку. «апропонований шл¤х ћайстра
н≥¤ким чином не вважаю догмою. ÷е образна кристал≥зац≥¤. ќдин ≥з можливих
вар≥ант≥в. —уть ¤кого в усв≥домленн≥ значимост≥ ¬иховател¤ ƒитини дошк≥льного
в≥ку. « в≥дпов≥дним ставленн¤м до нього у сусп≥льств≥. †≤нший аспект. якщо розгл¤нути сучасн≥ поширен≥ системи
розвитку д≥тей, то побачимо, що вони спр¤мован≥ в основному на розвиток
≥нтелекту ≥ т≥ла. ј розкв≥т ƒуш≥? ћаю на уваз≥ спри¤нн¤ розкв≥ту, а не
насильницьке формуванн¤. Ќаприклад, ¤к у Ўкол≥ радост≥ ¬асил¤ —ухомлинського. †(–ел≥г≥њ ¤ не торкаюс¤ Ц державна осв≥та ≥
рел≥г≥¤ в нас в≥дд≥лен≥). «араз спостер≥гаЇтьс¤ порушенн¤ постулату педагог≥ки †про пр≥оритет вихованн¤ над осв≥тою. як зазначаЇ
≤. ѕ≥дласий Ц навички можна дати, а зм≥нити психоматрицю
людини дуже важко. Ћюдина без розвинутоњ ƒуш≥ Ц ≥нтелектуальний автомат з
прогнозованим ≥ к≥нцевим ресурсом. ѕ≥дм≥на пон¤тт¤
Ђпедагог≥чна майстерн≥стьї на Ђосв≥т¤нськ≥ технолог≥њї, а етики Ц законом
призводе до в≥дпов≥дних насл≥дк≥в. ≤ можемо отримати Ђƒень гневаї —евера √ансовського, коли цив≥л≥зац≥¤
на пороз≥ здичав≥нн¤, б≥оценоз на меж≥ майже нев≥дворотноњ руйнац≥њ. ѕор≥вн¤йте
концепц≥ю Ђзолотого м≥ль¤рдаї ≥ досл≥ди на тарганах або щур≥в в умовах в≥дсутност≥
њж≥. (таргани/щури без њж≥ розд≥л¤ютьс¤ на три групи. ѕерша Ц ел≥та. ƒруга Ц
обслуговуЇ ел≥ту. “рет¤ Ц њжа дл¤ ел≥ти, а залишки Ц дл¤ другоњ групи). ¬ам такий
св≥т потр≥бен? якщо не зм≥нити п≥дх≥д, то наш≥ д≥ти, ¤кщо вони вихован≥
механ≥чною системою, приречен≥ в кращому випадку на другу групу. (Ќавр¤д
читаючий ц≥ р¤дки зарезервував соб≥ перш≥ м≥сц¤, ¤кщо бажанн¤ Ї: у перш≥й л≥з≥
≥нш≥ канали ≥ методи ≥нформуванн¤). «вичайно, не все так однозначно.
јле† ц≥ль такого пор≥вн¤нн¤ Ц загострити
увагу на питанн≥ надзвичайно важливому дл¤ нас ус≥х.†† “ому хай вт≥люЇтьс¤ ≥ хай
вт≥люють хто ¤к зможе принципи Ћюбов≥, √армон≥њ ≥ —ов≥ст≥ (з в≥стю Ц з
Ђангеломї з грецькоњ). †††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††
с≥чень, 2010 † |