—истема вихованн¤: ≥нша стратег≥¤

—истема вихованн¤: ≥нший п≥дх≥д

 

Ђƒайте нам дитину до 7 рок≥в ≥ ми зробимо з нењ що потр≥бної

(присл≥вТ¤ ордена ≤гнат≥¤ Ћойоли)

 

Ќаписанн¤ цього матер≥алу Ї насл≥дком бес≥ди з колегою “араном ™. ≤.

—учасне вихованн¤ базуЇтьс¤ на трьох ланках: садочок Ц школа Ц ¬Ќ«. —истема в≥дбору кадр≥в дл¤ зазначених ланок в≥дпов≥дно поступово вимоглива. јле дитина формуЇтьс¤ на 90% з гаком в перш≥ 5-7 рок≥в! ¬иникаЇ в≥дпов≥дний парадокс. –обота з такими д≥тьми вважаЇтьс¤ менш престижною, н≥ж викладанн¤, наприклад, у ¬ищ≥й Ўкол≥. ј ¤кщо молодих викладач≥в направл¤ти до старших курс≥в? ѕо м≥р≥ зростанн¤ майстерност≥ переводити на молодш≥ курси. —тудент Ц це вже б≥льш-менш ≥ндив≥дуальн≥сть, ¤ка склалась. ≤ шкоду в≥д випадковоњ дл¤ педагог≥ки людини перенесе легше ≥ компенсован≥ше.

“их викладач≥в, що мають досв≥д ≥ майстерн≥сть Ц направл¤ти в школи за под≥бним принципом. « них же ≥ формувати кадри дл¤ дит¤чих садочк≥в. ¬икладач вже буде мати ≥ особистий практичний досв≥д батьк≥вства, що буде позитивно. ѕо його дитин≥ буде видно його квал≥ф≥кац≥ю.

ѕовторюс¤, непросто виправити помилки, ¤кщо вони у фундамент≥ будинку.

«апропонований шл¤х ћайстра н≥¤ким чином не вважаю догмою. ÷е образна кристал≥зац≥¤. ќдин ≥з можливих вар≥ант≥в. —уть ¤кого в усв≥домленн≥ значимост≥ ¬иховател¤ ƒитини дошк≥льного в≥ку. « в≥дпов≥дним ставленн¤м до нього у сусп≥льств≥.

≤нший аспект. якщо розгл¤нути сучасн≥ поширен≥ системи розвитку д≥тей, то побачимо, що вони спр¤мован≥ в основному на розвиток ≥нтелекту ≥ т≥ла. ј розкв≥т ƒуш≥? ћаю на уваз≥ спри¤нн¤ розкв≥ту, а не насильницьке формуванн¤. Ќаприклад, ¤к у Ўкол≥ радост≥ ¬асил¤ —ухомлинського. (–ел≥г≥њ ¤ не торкаюс¤ Ц державна осв≥та ≥ рел≥г≥¤ в нас в≥дд≥лен≥). «араз спостер≥гаЇтьс¤ порушенн¤ постулату педагог≥ки про пр≥оритет вихованн¤ над осв≥тою. як зазначаЇ ≤. ѕ≥дласий Ц навички можна дати, а зм≥нити психоматрицю людини дуже важко. Ћюдина без розвинутоњ ƒуш≥ Ц ≥нтелектуальний автомат з прогнозованим ≥ к≥нцевим ресурсом.

ѕ≥дм≥на пон¤тт¤ Ђпедагог≥чна майстерн≥стьї на Ђосв≥т¤нськ≥ технолог≥њї, а етики Ц законом призводе до в≥дпов≥дних насл≥дк≥в. ≤ можемо отримати Ђƒень гневаї —евера √ансовського, коли цив≥л≥зац≥¤ на пороз≥ здичав≥нн¤, б≥оценоз на меж≥ майже нев≥дворотноњ руйнац≥њ. ѕор≥вн¤йте концепц≥ю Ђзолотого м≥ль¤рдаї ≥ досл≥ди на тарганах або щур≥в в умовах в≥дсутност≥ њж≥. (таргани/щури без њж≥ розд≥л¤ютьс¤ на три групи. ѕерша Ц ел≥та. ƒруга Ц обслуговуЇ ел≥ту. “рет¤ Ц њжа дл¤ ел≥ти, а залишки Ц дл¤ другоњ групи). ¬ам такий св≥т потр≥бен? якщо не зм≥нити п≥дх≥д, то наш≥ д≥ти, ¤кщо вони вихован≥ механ≥чною системою, приречен≥ в кращому випадку на другу групу. (Ќавр¤д читаючий ц≥ р¤дки зарезервував соб≥ перш≥ м≥сц¤, ¤кщо бажанн¤ Ї: у перш≥й л≥з≥ ≥нш≥ канали ≥ методи ≥нформуванн¤).

«вичайно, не все так однозначно. јлец≥ль такого пор≥вн¤нн¤ Ц загострити увагу на питанн≥ надзвичайно важливому дл¤ нас ус≥х.††

“ому хай вт≥люЇтьс¤ ≥ хай вт≥люють хто ¤к зможе принципи Ћюбов≥, √армон≥њ ≥ —ов≥ст≥ (з в≥стю Ц з Ђангеломї з грецькоњ).

 

††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† с≥чень, 2010

 

Hosted by uCoz