Мої роздуми на тему:
Викладач-науковець і роботодавець як ключові суб’єкти у підготовці кадрів
Тема розглядається на :
Викладач.
Також набираєш години і біганина по ВНЗ, адже родина
росте і діти хочуть бути на рівні однолітків.
Хронічні недоплати сформували викривлені зв’язки.
Тіньовий сектор, як у фільмі „Спрут” (пан Василь Поклад привів слушне
посилання). Навіть зменшення навантаження не підвищить якість, викладач набере
додаткових пар. На існуючу зарплатню лаборанта самостійна молодь не піде. Тямущий
найде гарнішу роботу, а „фанатики – схимомонахи” –
зустрічаються рідко і не потрібні. Науковець, Викладач – мають бути
Гармонійними Особистостями.
Роботодавець
В умовах політичної, економічної і іншої нестабільності
– він спасає себе сам. При сучасній ситуації для масового бізнесу – достатньо
існуючого людського ресурсу з вродженими якостями. Це радянський ВНЗ сприяв
якісному стрибку і то в 50-70 роках. Сучасна освіта – практично розвиває по
горизонталі. Через 15 років звісно буде криза (про це далі), але керманичі
бізнесу і політики з рідними будуть (або планують) в маленьких хатинках Швейцарії.
„Проблеми індіанців шерифа не цікавлять”
Кадри
В військовій авіації є прислів’я: „Здоров’я є –
літати навчимо”. Візьміть дані „Концепції
демографічного розвитку України на 2005-2015 роки” Постанова Президії
національної академії наук України від 16.06.2004 N 142 „демографічна
ситуація, що склалася в Україні, викликає занепокоєння” – це слабенькі відлуння
того, що твориться. Людина, яка вживає їжу з неприродними властивостями, має
2-3 хроничні хвороби, веде нездоровий спосіб життя (паління – це дитяча забавка, вживання легких
наркотиків – вважається за норму: „Покурив травки – що того!?”), несприятливе
для екології середовище... Можна писати і писати.
Тому стосовно освіти: коли автор
ріс телевізор працював до 11 години, фільм
про Чапаєва – розмов на місяць. Книжку почитати – ставай в чергу (жив на
острові). Напруження інформаційного поля було таке, що інформація сама западала
у свідомість. Зараз, коли різної інформації багато – свідомість „замилена”,
сприймає не те, що треба для істинного саморозвитку. Задайте собі питання: людина
в пуберантному віці самостійно буде вивчати геометрію (як генерал А.П. Денікін),
або відкриє порносайт при однаковому доступу до інформації? Є більш дискусійне
питання. Тоталітарні системи – керують за рахунок насилля і дозування
інформації. Псевдодемократичні – маніпуляцій і прищеплення „психіки тварин”
(термін застосован в рамках „Достатньо загальної теорії управління” ред.
д.т.н., проф. В.І. Зубов).
Як було?
„Жахливо ефективна” (слова А.
Далесса) система освіти СРСР починалася з Ф.Е. Дзержинського. Який зібрав
безпритульних і прищепив дисципліну, збалансоване харчування (пайок),
систематичний фізичний розвиток (на той час хлопець без відзнак „ГТО”, „ПВХО”
або „ворошиловский стрелок” – вважався не хлопцем). Генерал НКВС А.С. Макаренко
зумів їх соціалізувати, виховати і „освітити”. Ось майбутні „ястребки” і т.п. Тобто
люди, які заряджені, які не схиблять. Далі почесний член АН СРСР, генералісимус
Й.В. Сталін розсадив „світлі голови” по „шарашках” (або грудь в крестах, або
голова в кустах) і призначив маршала НКВС Л.П. Берію піднімати „атомну
енергетику”, яка і потягнула інші галузі техніки. Цього імпульсу хватило до
70-80-х.
Як є?
Освіта сучасної
України знаходиться в невизначеному стані. „Болонський плащ” одягають на
куфайку. Без самобутньої освіти починається метушня за кимось, що відповідно
„Достатньо загальної теорії управління” веде
до втрати управління процесом (акцентую її думку: „Хто закладає їдеї на
концептуальному рівні, той і керує”) і відповідно „вічно другий”. „Вічно друга”
освіта породжує таку ж економіку і таке ж життя. Чесно кажучи ми були більше в
Болонському процесі за часів царату. Порівняйте:
Характеристики |
Сучасна Україна |
До революційна Україна |
Сучасна Європа |
Мова |
Українська Російська Можливо,ще1-2 іноземні |
Українська (побутова), Російська (проімперська) Латинська Грецька Церковно-слов'янська (культурний простір всіх споріднених
слов'янських народів) (на початку РСРС 4 класи церковної школи зараховувались
за технікум) |
Англійська Німецька Французька Іспанська Італійська |
Якість освіти |
Практично 1-3 людини з потоку відпрацьовують самостійно,
в інших частка компіляту досягає до 100% (кількість працюючих за спеціальносю складає 3-6%) |
Дозволяла певну кількість людей відправляти на
стажування за кордон. Розвиток промисловості не давав місця байдикуватим і
дурним. |
Коливається, але за рахунок відсутності мовного барьєру
та сучасних інформаційних технологій за певний час ефективно „підтягується”
на обхідний рівень |
Як робити?
2009